2013年4月29日 星期一

6年級6月份


Country Roads Take Me Home

Almost heaven, West Virginia
Blue Ridge Mountains, Shenandoah River
Life is old there, older than the trees
Younger than the mountains
Blowing like a breeze

Country roads, take me home
To the place, I belong
West Virginia, Mountain Mama
Take me home, country roads

All my memories, gather’ round her
Miner’s lady, stranger to blue water
Dark and dusty, painted on the sky
Misty taste of moonshine
Teardrops in my eye

Country roads, take me home
To the place, I belong
West Virginia, Mountain Mama
Take me home, country roads

I hear her voice
In the morning hours, she calls me
The radio reminds me of my home far away
And driving down the road I get the feeling
That I should have been home
Yesterday, yesterday

Country roads, take me home
To the place, I belong
West Virginia, Mountain Mama
Take me home, country roads

Country roads, take me home
To the place, I belong
West Virginia, Mountain Mama
Take me home, country roads
Take me home, country roads
Take me home, country roads

鄉村小路伴我歸

西維吉尼亞美得像座人間天堂
山嵐繞著高鋒 山泉源源不絕
那兒如微風輕輕吹拂的文明史蹟
遠比蒼松老樹還要悠久
但比層層山脈來得年幼

鄉村小路伴我歸
回到那個我心嚮往的故鄉
山脈綿延的西維吉尼亞州
蜿蜒的鄉村小路伴我歸鄉

家鄉是我所有的回憶
從礦工的老伴 陌生的鄉民到湛藍的溪水
緩緩降落的黑天絨上 錯綜點綴著星辰
灑下朦朧的月光
剎時濕透了我的雙眸

鄉村小路伴我歸
回到那個我心嚮往的故鄉
山脈綿延的西維吉尼亞州
蜿蜒的鄉村小路伴我歸鄉

故鄉在破曉時分
切切地呼喚著我
但電台音樂提醒了我 歸鄉的路仍漫長
馳騁趕路的我瞬間湧上無限的感懷
其實我老早就應該回到
這個日夜思念的故鄉

鄉村小路伴我歸
回到那個我心嚮往的故鄉
山脈綿延的西維吉尼亞州
蜿蜒的鄉村小路伴我歸鄉

鄉村小路伴我歸
回到那個我心嚮往的故鄉
山脈綿延的西維吉尼亞州
蜿蜒的鄉村小路伴我歸鄉
蜿蜒的鄉村小路伴我歸鄉
蜿蜒的鄉村小路伴我歸鄉




Dancing Queen

You can dance, you can jive
Having the time of your life
Ooh, see that girl
Watch that scene
Dig in the dancing queen

Friday night and the lights are low
Lookin’ out for a place to go
Where they play the right music
Getting in the swing
You come to look for a king

Anybody could be the guy
Night is young and the music’s high
With a bit of rock music, everything is fine
You’re in the mood for a dance

And when you get the chance
You are the dancing queen
Young and sweet
Only seventeen
Dancing queen
Feel the beat from the tambourine, oh yeah

You can dance, you can jive
Having the time of your life
Ooh, see that girl
Watch that scene
Dig in the dancing queen

You’re a teaser, you turn them on
Leave them burning
And then you’re gone
Looking out for another
Anyone will do
You’re in the mood for a dance
And when you get the chance

You are the dancing queen
Young and sweet, only seventeen
Dancing queen
Feel the beat from the tambourine

You can dance, you can jive
Having the time of your life
Ooh, see that girl
Watch that scene dig in the dancing queen

Dig in the dancing queen
Dig in the dancing queen

舞后

舞出青春 舞出活力
舞出屬於你嚮往的人生
眼神注視那女孩
全神貫注那舞池
舞后就是妳的名字

星期五之夜 昏暗的燈光
尋找一個可以放肆狂舞的地方
在那隨著最哈的勁歌
扭腰擺臀
舞后尋找速配的舞王

人人都可成為舞王和舞后
狂歡的夜晚 勁爆的音樂
來點激昂的搖滾樂吧
把煩惱都拋開

難得有熱舞的機會 當然要熱情以對
舞后就是妳的名字
年輕又甜美
芳齡十七
舞后
要與低音鼓聲的節拍緊密結合

舞出青春 舞出活力
舞出屬於你嚮往的人生
眼神注視那女孩
全神貫注那舞池
舞后就是妳的名字

挑逗是你的天性 放電是你的本能
像為你瘋狂而慾火焚身的他們
說聲拜拜
往另個舞廳 繼續狂歡
尋另位舞王 繼續熱舞
難得有熱舞的機會
當然要渾身是勁以對

舞后就是你的名字
年輕又甜美 芳齡十七
舞后
要與低音鼓聲的節拍緊密結合

舞出青春 舞出活力
舞出屬於你嚮往的人生
眼神注視那女孩
全神貫注那舞池 舞后就是妳的名字

跳整夜的舞后一點也不累
跳整夜的舞后一點也不累

沒有留言:

張貼留言