2013年4月29日 星期一

5年級5月份


More Than I Can Say

Wow wow yea yea
Love you more than I can say
I'll love you twice as much tomorrow
Oh love you more than I can say

Wow wow yea yea
I miss you every single day
Why must my life be filled with sorrow
Love you more than I can say

Don't you know I need you so
Tell me please I gotta know
Do you mean to make me cry
Am I just another guy

Wow wow yea yea
Love you more than I can say
I'll love you twice as much tomorrow
Oh love you more than I can say

Don't you know I need you so
Tell me please I gotta know
Do you mean to make me cry
Am I just another guy

Wow wow yea yea
Love you more than I can say
I'll love you twice as much tomorrow
Oh love you more than I can say
I'll love you twice as much tomorrow
Oh love you more than I can say

訴不盡的愛意

喔 喔 耶 耶
言語永遠無法表達我對你的愛意
因為明日的我會更加倍地愛你
噢 對你的愛意 我永遠無法訴盡

喔 喔 耶 耶
我日日夜夜思念著你
為何我的人生充滿著悲泣
苦於愛你在心口難開

為何你不明瞭我是如此地需要你
說你愛我吧 我需要釐清
你是否存心要讓我淚流
因我不過是你生命中的另個過客

喔 喔 耶 耶
言語永遠無法表達我對你的愛意
因為明日的我會更加倍地愛你
噢 對你的愛意 我永遠無法訴盡

為何你不明瞭我是如此地需要你
說你愛我吧 我需要釐清
你是否存心要讓我淚流
因我不過是你生命中的另個過客

喔 喔 耶 耶
言語永遠無法表達我對你的愛意
因為明日的我會更加倍地愛你
噢 對你的愛意 我永遠無法訴盡
因為明日的我會更加倍地愛你
噢 對你的愛意 我永遠無法訴盡


Donna Donna

On a wagon bound for market
There's a calf with a mournful eye
High above him there's a swallow
Winging swiftly through the sky
How the winds are laughing
They laugh with all their might
Laugh and laugh the whole day through
And half the summer's night

Donna, Donna, Donna, Donna
Donna, Donna, Donna, Do
Donna, Donna, Donna, Donna
Donna, Donna, Donna, Do

"Stop complaining! " said the farmer
Who told you a calf to be
Why Don't you have wings to fly with
Like the swallow so proud and free
How the winds are laughing
They laugh with all their might
Laugh and laugh the whole day through
And half the summer's night

Donna, Donna, Donna, Donna
Donna, Donna, Donna, Do
Donna, Donna, Donna, Donna
Donna, Donna, Donna, Do

Calves are easily bound and slaughtered
Never knowing the reason why
But whoever treasures freedom
Like the swallow has learned to fly
How the winds are laughing
They laugh with all their might
Laugh and laugh the whole day through
And half the summer's night

Donna, Donna, Donna, Donna
Donna, Donna, Donna, Do
Donna, Donna, Donna, Donna
Donna, Donna, Donna, Do

多娜 多娜

正前往市集的貨車上
有隻充滿哀怨眼神的小牛
在小牛上方的天空上
有隻翱翔飛越藍天的燕子
風兒正開懷地嬉戲追逐
快樂的風兒微笑掛滿腮
得意的風兒終日沒煩惱
享受美麗的仲夏夜

多娜 多娜 多娜 多娜
多娜 多娜 多娜 多娜
多娜 多娜 多娜 多娜
多娜 多娜 多娜 多娜

莫再埋怨了 農夫試著開導小牛
誰叫你生來就是隻小牛
而不是像隻在高空中擁有一對翅膀
自由神氣飛翔的燕子
風兒正開懷地嬉戲追逐
快樂的風兒微笑掛滿腮
得意的風兒終日沒煩惱
享受美麗的仲夏夜

多娜 多娜 多娜 多娜
多娜 多娜 多娜 多娜
多娜 多娜 多娜 多娜
多娜 多娜 多娜 多娜

生來無自由的牛兒從未明白
為何牠們要被屠宰成盤中飧
但又有誰能真正瞭解自由的可貴
就連燕子亦非生來就知如何飛翔
風兒正開懷地嬉戲追逐
快樂的風兒微笑掛滿腮
得意的風兒終日沒煩惱
享受美麗的仲夏夜

多娜 多娜 多娜 多娜
多娜 多娜 多娜 多娜
多娜 多娜 多娜 多娜
多娜 多娜 多娜 多娜

沒有留言:

張貼留言